Поверителността на Вашите данни е важна за нас и затова искаме да Ви информираме за правата Ви съгласно Общ регламент за защита на личните данни (Регламент (ЕС) 2016/679) в сила от 25.05.2018 и употребата на „бисквитки“ от нашата страница. Научете повече за нашите Общи условия за ползване, Политиката ни за „бисквитки“ и Политиката за лични данни. Прочетох и разбрах
Ние сме мотивирани да Ви направим лидери, защото осъзнаваме, че чрез Вас ще станем по-силни!
Професионални консултантски услуги, резултат от дългогодишен опит и установени традиции. Създаване и реализиране на концепции за големи проекти, управление и цялостно маркетиране.
Eкспертни оценки и професионално управление на различни типове недвижима собственост, благодарение на задълбоченото познаване на пазара и своята независимост.

Върховният административен съд потвърди нелоялни търговски практики и подвеждащи клаузи в договорите на брокерите. Как да не попаднем в такъв капан при покупка на ново жилище - ще ни разкаже Георги Георгиев в рубриката „На твоя страна”.

С бума на строителството зачестяват и практиките, с които агенциите-посредници подвеждат клиентите, установяват проверките на Комисията за защита на потребителите. Най-често кандидатите за нов дом били задължавани да заплащат комисионни след услуга „оглед на имота”, неустойки при забавяне на възнаграждението за посредничество и да подписват подвеждащи клаузи в договорите. Съдът потвърди, че комисионните в протоколите за оглед са нелоялна практика и така забрани на агенциите да предлагат въпросните документи. „Договорът подлежи на разваляне – всяка от страните трябва да върне това, което е получила по този договор. Осен това. засегната страна има право и на обезщетение за вреди, което може да се търси в срок от 5 години от влизането в сила на заповедта за търговска практика”, обясни председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

Потърсихме агенциите, предлагали спорните протоколи за оглед. Едната от тях определи решението на комисията като „несправедливо”.
От бранша казват, че до обвързването с комисионни се стига, тъй като все по- често клиентите използват услугите на брокерите за огледи, но след това правят всичко възможно, за да ги заобикалят при покупката. "Добрата практика е отношенията между страните се да уреждат с договор, а конкретният оглед да се констатира с протокол", коментира председателят на Национално сдружение Недвижими имоти Добромир Ганев.

Проверките на контролните органи откриват и редица клаузи в посредническите договори на агенциите, които ощетяват търсещите жилище. „Агенциите изискват от потребителите необосновано високи неустойки при забава на тези възнаграждения за извършена посредническа услуга”, обясни Ерджан Ахмед - юрист в КЗП.

Проверката показва, че някои от клаузите в договорите дори принуждават кандидат-купувачите да плащат комисионни при покупка на имот, който дори не са разглеждали само защото е в същата сграда, в която са били на оглед. Подвеждащите клаузи са вкарани в общи условия, към които препращат индивидуалните договори между клиенти и брокери. И все пак, според адвокатите, опитът да се прескочи Агенцията за недвижими имоти, много често води до по- големи щети от комисионната, тъй като брокерите гарантират за историята на жилището и инвеститора, с което би трябва да се предотврати опит за имотна измама.

Не по-малко важно е да се провери историята на агенцията, на която се доверяват. Специалистите предупреждават при подписването на самите договори да се внимава за клаузи, които препращат към скрити капани в общите условия.

Сериозно внимание трябва да се обръща и на клаузи, свързани с неустойки и обезщетенията и евентуалните последствия, ако не бъдат изпълнени задълженията в общите условия. Все още най-сериозни остават рисковете при сделките „на зелено”. Експерти настояват за пълен преглед за подвеждащи клаузи в договорите, които предлагат всички агенции в бранша.

Целият репортаж:        youtu.be/2IQzx0mcMHs


Източник:  Нова ТВ